marți, 7 septembrie 2010

Neiertarea ( Revista RONI)

Neiertarea este un obstacol
în calea împlinirii scopului Lui cu tine
A sti si a actiona

iată 2 lucruri care merg mână în mână

Tot ce ştiu este că mi-am cerut iertare… răspunsul a venit însă ca un trăznet… “Crezi că zici „iartă-mă” şi ai rezolvat totul?”… Tremuram… înghiţeam în sec şi îmi controlam cu greu plânsul…..însă am auzit totuşi un glas, şoptit ce a răspuns: „Esenţa iertării NU o găseşti în a calca pe cineva pe nervi şi apoi a-i cere iertare, ci esenţa iertării stă în a ierta imposibilul”
Aveam în faţa mea pe cel ce îmi fusese un bun prieten ani de zile. Un om despre care odată am spus că este fără cusur… am petrecut ani binecuvântaţi ca buni amici… şi deodată existau probleme… neiertare şi durere… m-am gândit repede ce înseamnă a ierta… în mintea mea se auzea ca un ecou de 7 ori câte 7… dar nu puteam să îi schimb eu inima… nici măcar printr-un simplu “Te rog, iartă-mă3694165585_2a6904bc84“… mă gândeam oare care este faza?… unde nu m-am prins?… am cerut iertare şi am primit în schimb un răspuns dur şi nemulţumire… mai mult chiar, eram deja în război… şi războiul lăsa victime…wow!… şi apoi tot ceea ce a urmat a fost greu… însă am învăţat destul de multe .
Timpul a trecut, tot ce s-a întâmplat a rămas proaspăt în inima mea. Dar într-o zi, încet, Dumnezeu
s-a apropiat de mine şi mi-a arătat că şi eu eram afectată de neiertare. Eram pe genunchi în închinare… am auzit deodată vocea Celui ce îmi vorbeşte blând de atâţia ani, era ….vocea Tatălui meu… îmi cerea să mă ridic şi să privesc în faţa mea cu ochii deschişi. Eram curioasă ce urma să aflu. Am auzit clar: “…tu trebuie să-l ierţi… altfel nu vei vedea ceea ce Eu am pregătit pentru tine… acum relaţia ta cu Mine poate fi blocată de neiertare, mai mult eşti cu spatele la tot ce Eu am pregătit pentru tine şi slujirea ta pentru viitor…”. Imediat am realizat că El avea dreptate .Şi chiar dacă nu ar fi avut.. tot L-aş fi ascultat. Am luat imediat hotărârea înaintea cerului “….DA IERT…” şi m-am gândit :” Aceasta este atitudinea ce trebuie să o adopt”. Apoi încet, încet… au urmat paşii pentru vindecare. Paşi ce i-am aflat chiar acolo în tabăra de tineri unde mă aflam, când El mi-a cerut să iert, paşi ce aş dori să vi-i împărtăşesc şi vouă:

Iertarea este o problemă ce trebuie rezolvată întâi între tine şi Dumnezeu!
Lasă povara pe umerii Lui, nu duce tu tot greul.
Iartă pentru a nu întrista Duhul Sfânt, altfel vei acţiona în firea pământească cu amărăciune, iuţime, mânie, răutate etc.
Iartă pentru a evita capcanele celui rău.

1. Mărturiseşte-ţi greşeala şi fii gata să îţi recunoşti partea ta de vină.
Poate cel iertat nu se va schimba, însă tu trebuie să te schimbi.
2. Scrie pe o hârtie numele celor ce te-au rănit prin: respingere, lipsă de respect, lipsă de dragoste, lipsă de atenţie, indiferenţă, nedreptate, maltratare, neiertare, trădare etc.
3. Pune lista în faţa lui Dumnezeu şi roagă-te pentru tine şi pentru ei. Pe această listă nu Îl pune pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu nu poate fi acuzat sau iertat de tine.
4. Priveşte-ţi inima, durerea şi mânia realist. Verifică-te şi vezi ce simţi. Nu este păcat să recunoşti realitatea propriilor emoţii şi sentimente.
5. Recunoaşte semnificaţia crucii, pentru că ea legalizează iertarea. Poate inima ta strigă “Nu este corect… unde este dreptatea…?”. Nu uita: dreptatea este pe crucea Golgotei. Iertarea funcţionează prin substituire (înlocuire), la fel ca la jertfa de pe cruce pentru noi.
6. Hotărăşte-te să îngropi povara păcatului celui ce ţi-a greşit şi nu umbla cu vorbe, poveşti şi informaţii privitoare la cel ce ţi-a greşit.
7. Decide să ierţi, activează în tine voinţa, conştient că ai eliberat pe cineva. Crede că încet, încet sentimentele rele vor dispărea.
8. Distruge lista… acum eşti liber… şi tu şi ei.
9. Mulţumeşte-i lui Dumnezeu pentru lecţia iertării necondiţionate.

Nu avea aşteptări de la cei ce i-ai iertat,
Dar roagă-te pentru ei, ca să se poată bucura de libertatea iertării.
Încearcă să îi înţelegi pe cei iertaţi; şi ei sunt nişte victime.
Nu te mai gândi la sentimentele ce revin: amărăciune, jignire, durere, mânie.
Luptă-te împotriva acestor sentimente cu armele Lui.
Stai alături de cel iertat, fără reacţii negative.

Cosmina Berchi – Alba Iulia

(PRIN ACEST ARTICOL MI-A VB AZI DUMNEZEU DESPRE IERTARE NECONDITIONATA SI MA POCAIESC DE TOATA NEIERTAREA SI DE TOATA ATITUDINEA NEDUMNEZEIASCA PE CARE AM AVUT-O FATA DE TINE IEDIDIA)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu